JIMMY CHOO KINI KEPUNYAAN MICHAEL KORS
Dunia fesyen digemparkan dengan berita pembelian jenama mewah Jimmy Choo dengan harga AS$1.7 bilion (RM7.3 bilion). Sekitar tahun lalu, Jimmy Choo, yang terkenal dengan jenama kasut dan aksesori stiletto, meletakkan jenamanya untuk dijual pada April lalu kerana majoriti pelabur JAB akan meningkatkan fokus kepada barangan pengguna.
Di dalam terma perjanjian yang dimaterai, Michael Kors akan membayar 230 pence secara tunai untuk setiap saham Jimmy Choo – iaitu jumlah premium 36.5 peratus daripada harga sahamnya sebelum proses penjualan diumumkan. Pembelian ini berikutan krisis Michael Kors yang dikatakan sedang bergelut dengan penurunan jualan pada suku awal tahun ini.
Berdasarkan laporan NYTimes, khabarnya banyak jenama mewah termasuk Michael Kors mengalami penurusan jualan pada awal tahun ini, berikutan trend masa kini menunjukkan pengguna telah berlaih kepada pembelian secara dalam talian seperti Amazon, jenama fesyen yang lebih ringkas seperti H&M dan juga Zara.
Michael Kors yang diasaskan sejak 1981 dan berpusat di New York, kini dalam perancangan mengeluarkan produk pakaian untuk lelaki dan perempuan serta melabur dalam perniagaan atas talian.
Sumber: Awani / MyNewsHub
Oleh Wan Mohd Firdaus, 26 Julai 2017
Tags
Artikel Yang Berkaitan
GAYA PASANGAN SELEBRITI DI FESTIVAL FILEM VENICE 2024
Festival Filem Venice tidak pernah gagal menyajikan momen fesyen berpasangan terbaik di karpert merah. Tahun ini tidak terkecuali.
STAIL SELEBRITI TERBAIK DI KARPET MERAH FESTIVAL FILEM VENICE 2024
Acara ekstravaganza, Festival Filem Venice kebiasaannya menampilkan antara detik fesyen gah dan terbaik sepanjang tahun.
ANAMIKA KHANNA & H&M BERSATU UNTUK KOLEKSI YANG MEGAH
‘Fluid’, versatil dan vibrant. Koleksi Anamika Khanna untuk H&M bakal dilancarkan September nanti. Koleksi yang merangkumi kaftan, pijama sutera dan yang menariknya, mengambil seni fesyen India sebagai inspirasi utama.
5 DETIK TERBAIK SEPANJANG KLFW 2024
GLAM Lelaki akan menyusun lima sorotan terbaik KLFW 2024 sepanjang tujuh hari berlansung dengan fesyen yang penuh kemegahan.
KEMPEN BAHARU CALVIN KLEIN BERSAMA MINGYU SEVENTEEN
Calvin Klein Memperkenalkan Kempen Baharu Dengan Penampilan Mingyu SEVENTEEN dalam Koleksi Denim Luruh 2024.
10 SELEBRITI LELAKI ASIA YANG MENJADI DUTA JENAMA MEWAH
Duta satu jenama merupakan muka kepada jenama itu sendiri dan seseorang boleh menentukan aura sesuatu jenama itu. Impak lelaki Asia dalam dunia fesyen sangatlah besar. Dari K-Pop ke drama Thai, jejaka-jejak ini menjadi pujaan ramai wanita. Telah menjadi satu strategi dan trend bagi jenama-jenama mewah di dunia ini untuk memilih lelaki Asia sebagai duta mereka…