JIMMY CHOO KINI KEPUNYAAN MICHAEL KORS
Dunia fesyen digemparkan dengan berita pembelian jenama mewah Jimmy Choo dengan harga AS$1.7 bilion (RM7.3 bilion). Sekitar tahun lalu, Jimmy Choo, yang terkenal dengan jenama kasut dan aksesori stiletto, meletakkan jenamanya untuk dijual pada April lalu kerana majoriti pelabur JAB akan meningkatkan fokus kepada barangan pengguna.
Di dalam terma perjanjian yang dimaterai, Michael Kors akan membayar 230 pence secara tunai untuk setiap saham Jimmy Choo – iaitu jumlah premium 36.5 peratus daripada harga sahamnya sebelum proses penjualan diumumkan. Pembelian ini berikutan krisis Michael Kors yang dikatakan sedang bergelut dengan penurunan jualan pada suku awal tahun ini.
Berdasarkan laporan NYTimes, khabarnya banyak jenama mewah termasuk Michael Kors mengalami penurusan jualan pada awal tahun ini, berikutan trend masa kini menunjukkan pengguna telah berlaih kepada pembelian secara dalam talian seperti Amazon, jenama fesyen yang lebih ringkas seperti H&M dan juga Zara.
Michael Kors yang diasaskan sejak 1981 dan berpusat di New York, kini dalam perancangan mengeluarkan produk pakaian untuk lelaki dan perempuan serta melabur dalam perniagaan atas talian.
Sumber: Awani / MyNewsHub
Oleh Wan Mohd Firdaus, 26 Julai 2017
Tags
Artikel Yang Berkaitan
“SAYA AKAN MEMILIH ERNIE ZAKRI” – RIZAL RASID #GLBLACKWHITESERIES
#GLBlackWhiteSeries pilihan GLAM Lelaki menampilkan Rizal Rasid yang berasal dari Brunei, dan kini meluaskan sayapnya di Malaysia.
5 GAYA FESYEN BRIGHT VACHIRAWIT PILIHAN GLAM LELAKI
Bintang Thailand, Bright Vachirawit akan membuat penampilan istimewa pada 23 April ini untuk meraikan produk terbaru Kiehl's di Mid Valley Megamall. Bright Vachirawit yang merupakan pelakon dan penyanyi terkenal juga sering dilihat dengan gaya fesyen yang menarik perhatian ramai.
DRIES VAN NOTEN UCAP SELAMAT TINGGAL KEPADA PENTAS FESYEN
Selepas menghasilkan lebih 100 koleksi selama 38 tahun, Dries Van Noten bakal mempersembahkan koleksi terakhirnya pada musim panas ini.
5 SEBAB ANDA PERLU MELENGKAPKAN GEROBOK WORKWEAR ANDA DENGAN UNIQLO MIRACLE AIR
Dengan keadaan cuaca yang sentiasa panas dan lembap, UNIQLO Malaysia memperkenalkan Miracle Air, koleksi pakaian workwear yang ringan, selesa, bebas-kedut dan cepat kering untuk mengelevasi gaya profesional anda ke pejabat.
SISLEY BUKA STOR FLAGSHIP PERTAMA DI MALAYSIA
Label fesyen Itali, Sisley melancarkan stor flagship pertama di Malaysia yang terletak di Pavilion Kuala Lumpur.
LIVESTREAM – SAKSIKAN PEMENTASAN VALENTINO LE CIEL MEN FALL/WINTER 2024 DI SINI
GLAM Lelaki membawakan pertunjukan Valentino Le Ciel Men Fall/Winter 2024 oleh Pengarah Kreatif, Pierpaolo Piccioli. Saksikan secara livestream pada 21 Januari 2024 bersempena Minggu Fesyen Paris.