Skip to content

JIMMY CHOO KINI KEPUNYAAN MICHAEL KORS

Kongsikan artikel ini

Dunia fesyen digemparkan dengan berita pembelian jenama mewah Jimmy Choo dengan harga AS$1.7 bilion (RM7.3 bilion). Sekitar tahun lalu, Jimmy Choo, yang terkenal dengan jenama kasut dan aksesori stiletto, meletakkan jenamanya untuk dijual pada April lalu kerana majoriti pelabur JAB akan meningkatkan fokus kepada barangan pengguna.

Di dalam terma perjanjian yang dimaterai, Michael Kors akan membayar 230 pence secara tunai untuk setiap saham Jimmy Choo – iaitu jumlah premium 36.5 peratus daripada harga sahamnya sebelum proses penjualan diumumkan. Pembelian ini berikutan krisis Michael Kors yang dikatakan sedang bergelut dengan penurunan jualan pada suku awal tahun ini.

Berdasarkan laporan NYTimes, khabarnya banyak jenama mewah termasuk Michael Kors mengalami penurusan jualan pada awal tahun ini, berikutan trend masa kini menunjukkan pengguna telah berlaih kepada pembelian secara dalam talian seperti Amazon, jenama fesyen yang lebih ringkas seperti H&M dan juga Zara.

Michael Kors yang diasaskan sejak 1981 dan berpusat di New York, kini dalam perancangan mengeluarkan produk pakaian untuk lelaki dan perempuan serta melabur dalam perniagaan atas talian.

Sumber: Awani / MyNewsHub

Oleh Wan Mohd Firdaus, 26 Julai 2017

By Wan Firdaus
Kongsikan artikel ini

Artikel Yang Berkaitan

GAYA PASANGAN SELEBRITI DI FESTIVAL FILEM VENICE 2024

GAYA PASANGAN SELEBRITI DI FESTIVAL FILEM VENICE 2024

Bacaan Lanjut
STAIL SELEBRITI TERBAIK DI KARPET MERAH FESTIVAL FILEM VENICE 2024

STAIL SELEBRITI TERBAIK DI KARPET MERAH FESTIVAL FILEM VENICE 2024

Bacaan Lanjut

ANAMIKA KHANNA & H&M BERSATU UNTUK KOLEKSI YANG MEGAH

Bacaan Lanjut
KLFW 2024

5 DETIK TERBAIK SEPANJANG KLFW 2024

Bacaan Lanjut
KEMPEN BAHARU CALVIN KLEIN BERSAMA MINGYU SEVENTEEN

KEMPEN BAHARU CALVIN KLEIN BERSAMA MINGYU SEVENTEEN

Bacaan Lanjut

10 SELEBRITI LELAKI ASIA YANG MENJADI DUTA JENAMA MEWAH

Bacaan Lanjut