MAHMOOD, IKON FESYEN BAHARU?
PENYANYI, MAHMOOD MERUPAKAN ‘NEW-GEN’ STYLE STAR. PENGARUH FESYEN YANG DIMILIKINYA TELAH MENARIK MINAT PELBAGAI JENAMA FESYEN UNTUK BEKERJASAMA, TERMASUKLAH RICCARDO TISCI DAN BURBERRY.
Orang kita mungkin kurang kenal siapa Mahmood. Penyanyi asal Itali ini, belum lagi memiliki lagu hit, namun dia semakin mendapat tempat di kalangan pengikut fesyen. Dialah ikon fesyen baharu yang mesti dikenali. Sudah pun ligat menghiasi muka hadapan majalah dan editorial fesyen terkemuka, seperti GQ Middle East, Vanity Fair dan Luomo Vogue.
Memulakan langkah dalam bidang seni dengan menyertai pertandingan realiti Eurovision dan X-Factor, anak muda ini mula menunjukkan imej yang segar sewaktu muncul dalam beberapa episod program X-Factor, menggayakan helaian fesyen berjenama, antaranya Vetements.
Minat Mahmood dalam fesyen usah dinafikan lagi. Seringnya, Mahmood berkongsi gambar-gambarnya dalam rekaan ‘designers labels’ menerusi akan Instagram-nya. Penata gaya peribadi Mahmood wajar menerima pujian. Tiap stail yang ditata oleh penata gaya peribadinya cukup ‘cool’!
Identiti fesyen Mahmood bukanlah dikira unik lagi, menariknya dia berani bereksperimen dan mencuba stail-stail baru tanpa menghiraukan streotaip orang lain.
Mahmood akan pakai apa yang dirasakan selari dengan personalitinya. Mahmood kerap dirakam dalam rekaan yang ‘bold’ dan menonjolkan karakter peribadinya. Sesuatu yang wajar dijadikan inspirasi dalam berfesyen buat para lelaki sekarang.
Berikutan karakter fesyen luar biasanya, Mahmood pernah disunting Riccardo Tisci merangkap Pengarah Kreatif Burberry, untuk menampilkannya dalam kempen fesyen Holiday 2019. Sejak daripada itu, Mahmood sering tampil dalam rekaan Burberry, sama ada sewaktu membuat persembahan mahupun luar waktu bekerja.
Kebelakangan ini, Mahmood semakin bijak bergaya dengan memilih rekaan ilham Prada, MSGM dan Balenciaga pabila mengadakan persembahan.
Gambar: sumber Google
Tags
Artikel Yang Berkaitan
EKSPRESI BOLD CALVIN KLEIN UNTUK MUSIM BUNGA 2025
Calvin Klein terus mendefinisikan ulang waktu dengan desain yang berani dan penguasaan denim yang kuat untuk koleksi musim bunga 2025.
GLAM LELAKI MAC 2025 #MODERNMUSES MEMPERSEMBAHKAN SYAFIQ KYLE
Pelakon, penerbit, bakalan pengarah dan kini bergelar suami, Syafiq Kyle, yang menghiasi muka depan GLAM Lelaki, berkongsi kisah perjalanan kerjayanya yang penuh cabaran dan kejayaan.
GLAM LELAKI MAC 2025 #MODERNMUSES MEMPERSEMBAHKAN ASHRAF ANUAR, PENGASAS SVG WORLDWIDE
Mempunyai misi artistik dan matlamat yang jelas, demikian sifat yang boleh menggambarkan tentang pengasas jenama SVG Worldwide, Ashraf Anuar.
AKMAL HIZZAT, KETAHUI STAIL PILIHAN & IMPIAN ‘CONTENT CREATOR’ INI
Akmal Hizzat selalu mereka ‘content’ bersama isterinya, Fatin Noraishah. GLAM Lelaki cuba mengenali Akmal Hizzat dengan lebih dekat.
8 JENAMA FESYEN MANFAAT TEKNOLOGI AI
Jenama fesyen besar dunia kini tidak lagi bergantung pada iklan tradisional untuk menarik perhatian pelanggan. Teknologi AI adalah masa kini.
LAPAN ‘GIRL CRUSH’ GLAM LELAKI, YANG HANGAT DAN SEKSI.
Ketahui lapan wanita yang menjadi 'girl crush' GLAM Lelaki. Not just sexy, tetapi memiliki personaliti dan karakter yang cukup kuat.