Filem pendek David Beckham & UNICEF
Oleh Wan Mohd Firdaus Basaruddin
David Beckham & UNICEF
Bintang bola sepak terkenal David Beckham membintangi filem pendek UNICEF (The United Nations Children’s Fund), iaitu sebahagian dari usaha dalam kempen #ENDviolence bagi menamatkan keganasan dan penderaan terhadap kanak-kanak. Seorang ikon yang dikenali dengan koleksi tatu manghiasi badannya, David meminjamkan anggota badannya selaku kanvas dalam filem pendek ini untuk menyampaikan kesengsaraan yang dialami oleh kanak-kanak yang didera.
‘Violence Can Mark The Children’ adalah tajuk filem pendek berdurasi seminit itu yang menampilkan David Beckham duduk di sebuah sudut gelap di mana tatu di keseluruhan tubuhnya mengambarkan beberapa unsur keganasan yang dihadapi hampir 6 daripada 10 kanak-kanak di seluruh dunia, berdasarkan dari laporan UNICEF.
Duta Muhibbah
Kebelakangan ini, David yang memiliki 4 orang anak cukup aktif dalam memainkan peranannya sebagai duta muhibbah UNICEF. Antaranya, beliau baru saja melancarkan tabung kutipan 7: The David Beckham UNICEF Fund, melawat mangsa penderaan kanak-kanak di Cambodia serta menghadiri mesyuarat Bangsa-Bangsa Bersatu memanggil para pemimpin dunia untuk mengutamakan kanak-kanak sebagai sebahagian daripada Matlamat Pembangunan Mampan Global.
Tags
Artikel Yang Berkaitan
SYAMSUL YUSOF: PENGARAH VISIONARI FILEM MALAYSIA
Dalam lanskap filem Malaysia yang semakin berkembang, tidak banyak nama yang mampu menyaingi kehebatan dan pengaruh seperti Syamsul Yusof.
AUGUSTIN ENG, PASANG IMPIAN BEKERJASAMA DENGAN PEREKA FESYEN LOKAL
Augustin Eng mula dikenali sejak dia aktif berkongsi content menarik di media sosial. GLAM Lelaki mengenali ‘content creator’ muda ini lebih dekat.
“HUBUNGAN SAYA DENGAN MUZIK SANGAT UNIK & INTIMATE.” – NINA HASNUL
Nama Nina Hasnul cukup dikenali lebih-lebih lagi dalam kalangan peminat muzik dan fesyen tidak kira lelaki atau wanita.
NIK RIFA’IE: WAJAH UTAMA GL GANG & MENYELAMI KREATIVITI BINTANG BERBAKAT BESAR
Nik Rifa'ie yakin bahawa inisiatif ini akan membawa inspirasi kepada ramai, sekaligus membuka peluang baru.
DOMINASI STRAY KIDS SEBAGAI DUTA JENAMA
Dalam era di mana selebriti dan idola K-pop menjadi wajah utama jenama mewah global, Stray Kids muncul sebagai kuasa besar.
DAVID BECKHAM REDEFINES ERTI LELAKI SEJATI DENGAN BOSS
Mula dengan Jeremy Allen White untuk kempen Calvin Klein, disusuli oleh Taylor Zakhar Perez buat Lacoste. Kini, David Beckham dengan BOSS!