PUMA MENAMAKAN A$AP ROCKY SEBAGAI PENGARAH KREATIF PUMA X F1
Label sukan PUMA dan rapper terkenal, A$AP Rocky secara rasmi mengumumkan long-term creative partnership. Berakar umbi dalam perniagaan sukan permotoran, A$AP Rocky akan berkhidmat sebagai Pengarah Kreatif dengan tumpuan pada kategori sukan dan streetwear.
A$AP Rocky akan menumpukan tenaga dan usahanya pada perkongsian baharu PUMA dengan F1. Dengan membangunkan kapsul khas yang direka olehnya, kolaborasi ini akan mempengaruhi hala tuju reka bentuk bermusim jenama itu dalam bergerak ke hadapan.
PUMA MENAMAKAN A$AP ROCKY SEBAGAI PENGARAH KREATIF PUMA X F1

Dengan sejarah dan warisan bertahun-tahun dalam sukan ini, PUMA tidak sabar-sabar untuk menerokai impak yang boleh dimainkan oleh streetwear dan fesyen di luar trek. Pengetahuan fesyen, gaya dan kepakaran budaya A$AP Rocky akan membawa perspektif baharu kepada penonton F1 yang semakin meningkat.
Selain itu, pengaruh A$AP Rocky terhadap jenama itu akan dilihat secara berperingkat-peringkat. Kebanyakannya dengan serta-merta dalam mengambil pendekatan incubator-style yang dicipta di dalam makmal untuk memulakan penerokaan kreatif yang kerjasama sukan dan fesyen.
Untuk baki tahun ini, A$AP Rocky akan memberi sentuhan kepada visual dan kandungan video untuk jenama itu. Kempen pertamanya, di mana dia bekerja di belakang takbir sebagai pengarah kreatif dan penerbit, meneroka budaya kereta di Amerika dan kesannya terhadap fesyen streetwear.

Lewat tahun ini pula, A$AP Rocky akan melancarkan koleksi PUMA x F1 yang sangat terhad. Koleksi pakaian dan aksesori ini akan memberikan gambaran sekilas ke dalam siri koleksi kapsul pada tahun 2024 sekitar perlumbaan F1. Koleksi-koleksi ini telah dikonsepkan dan direka olehnya dengan kerjasama pasukan PUMA dan F1.
Menjelang 2025, A$AP Rocky merancang untuk melibatkan diri sepenuhnya ke dalam reka bentuk kreatif produk holistik. Dengan semua produk PUMA x F1 merangkumi racewear, fanwear kepada fesyen. Dia juga akan terus mengambil bahagian dalam pemasaran. Dalam usaha berterusan untuk membawa disruption kepada kategori melalui reka bentuk produk dan konsep pemasaran yang inovatif.
A$AP Rocky berkata, “Bekerjasama dengan jenama ikonik seperti PUMA, dan inovatif seperti F1, sememangnya memberi inspirasi. Apabila dunia melihat apa yang kami lakukan, saya percaya perubahan akan berlaku dengan cara pendekatan jenama mengambil risiko dan bekerja dengan kreatif yang pelbagai.”
Maklumat lanjut tentang koleksi 2023 dan 2024 beliau akan dikongsi tidak lama lagi.
Artikel berkaitan: RIHANNA DEDAH WAJAH ANAK SULUNGNYA BERSAMA A$AP ROCKY DI TIKTOK
Tags
Artikel Yang Berkaitan
5 BUTIK BAHARU DIBUKA PADA TAHUN 2025 DI KUALA LUMPUR
Kuala Lumpur dihadiri dengan butik-butik baharu dalam dunia fesyen yang menambah lagi kemeriahan di kota sibuk ini.
SELEBRITI LELAKI HOLLYWOOD YANG MENDOMINASI FESYEN 2025
Fesyen selebriti lelaki terus mencuri perhatian di karpet merah dan acara global sepanjang tahun 2025, membuktikan mereka ialah ikon fesyen.
THE HYPEMAKERS, GLAM LELAKI NOVEMBER 2025 BERSAMA MIERUL AIMAN
'The Hypemakers' untuk GLAM Lelaki November 2025. Mierul Aiman antara lima personaliti ditampilkan menghiasi cover digital bulan November.
PEREKA FESYEN MENSWEAR MALAYSIA: DARI TRADISI KE MODEN
Pereka fesyen menswear Malaysia kini mencipta identiti tersendiri dengan menggabungkan elemen tradisi tempatan dan sentuhan moden.
KOLEKSI PELENGKAP MUSIM PANAS BC BEACH CULTURE DARI BERNARD CHANDRAN
Koleksi musim bunga/panas 2026 Bernard Chandran, BC Beach Culture memberi gabungan kreatif di KL Men's Fashion Week tahun ini.
KLFW 2025 BAKAL HADIR PADA BULAN OGOS INI!
KLFW 2025 hadir dengan penuh penantian. Penghargaan buat pereka-pereka lagenda serta pentas permulaan buat pereka baharu dunia fesyen.











