Skip to content

JIMMY CHOO KINI KEPUNYAAN MICHAEL KORS

Kongsikan artikel ini

Dunia fesyen digemparkan dengan berita pembelian jenama mewah Jimmy Choo dengan harga AS$1.7 bilion (RM7.3 bilion). Sekitar tahun lalu, Jimmy Choo, yang terkenal dengan jenama kasut dan aksesori stiletto, meletakkan jenamanya untuk dijual pada April lalu kerana majoriti pelabur JAB akan meningkatkan fokus kepada barangan pengguna.

Di dalam terma perjanjian yang dimaterai, Michael Kors akan membayar 230 pence secara tunai untuk setiap saham Jimmy Choo – iaitu jumlah premium 36.5 peratus daripada harga sahamnya sebelum proses penjualan diumumkan. Pembelian ini berikutan krisis Michael Kors yang dikatakan sedang bergelut dengan penurunan jualan pada suku awal tahun ini.

Berdasarkan laporan NYTimes, khabarnya banyak jenama mewah termasuk Michael Kors mengalami penurusan jualan pada awal tahun ini, berikutan trend masa kini menunjukkan pengguna telah berlaih kepada pembelian secara dalam talian seperti Amazon, jenama fesyen yang lebih ringkas seperti H&M dan juga Zara.

Michael Kors yang diasaskan sejak 1981 dan berpusat di New York, kini dalam perancangan mengeluarkan produk pakaian untuk lelaki dan perempuan serta melabur dalam perniagaan atas talian.

Sumber: Awani / MyNewsHub

Oleh Wan Mohd Firdaus, 26 Julai 2017

By Wan Firdaus
Kongsikan artikel ini

Artikel Yang Berkaitan

HEADPHONE SEBAGAI ITEM FESYEN BERGAYA TERKINI

HEADPHONE SEBAGAI ITEM FESYEN BERGAYA TERKINI

Bacaan Lanjut
8 GAYA FASHION WEEK GLENN YONG PILIHAN GLAM LELAKI

8 GAYA FASHION WEEK GLENN YONG PILIHAN GLAM LELAKI

Bacaan Lanjut
6 PEMPENGARUH FESYEN LELAKI ANDA PATUT IKUTI

6 PEMPENGARUH FESYEN LELAKI ANDA PATUT IKUTI

Bacaan Lanjut
MET GALA 2025 SOROTAN FESYEN TETAMU LELAKI

MET GALA 2025 SOROTAN FESYEN TETAMU LELAKI

Bacaan Lanjut
MET GALA: GAYA IKONIK SELEBRITI LELAKI SEPANJANG ZAMAN

MET GALA: GAYA IKONIK SELEBRITI LELAKI SEPANJANG ZAMAN

Bacaan Lanjut
"HUBUNGAN SAYA DENGAN MUZIK SANGAT UNIK & INTIMATE." - NINA HASNUL

“HUBUNGAN SAYA DENGAN MUZIK SANGAT UNIK & INTIMATE.” – NINA HASNUL

Bacaan Lanjut